tisdag 28 augusti 2012

60 företagare till Kinaseminariet på Residenset i morgon!

Ett 60-tal företagare kommer till Residenset för att få veta mer om affärsmöjligheter i Kina. Under eftermiddagen redovisas vad som har hänt i länet sedan den stora satsningen på Expo 2010 i Shanghai. Det blir information från nationella aktörer och från tre företag som själva har affärer med Kina.

Hösten 2010 deltog regionen i Världsutställningen i Shanghai. Sedan dess har mycket hänt med vårt samarbete med Kina, bl.a. har Regionförbundet skrivit ett samarbetsavtal med staden Suzhou. Utbytet med staden Suzhou har vidare fördjupats och konkretiserats. Länsstyrelsen i Kronobergs län deltar i ett projekt för att förbättra företagens hållbarhetsarbete i Kina.

De fyra nationella organisationerna Exportrådet, Exportkreditnämnden, SEK och Swedfund kommer att finnas på plats för att berätta om sina möjligheter att stötta små och medelstora företag som vill utveckla sina kina-affärer. Liksom ALMI, Regionförbundet och Växjö kommun som ger stöd på den lokala arenan.

Absolvent, Mionix och Sigma Kudos presenterar sina erfarenheter av att göra affärer med Kina.

Två nya kinesiska företag presenteras för första gången.

1 kommentar:

  1. Benjamin Briel Lee var hela tiden mycket professionell och höll mig medveten om allt som hände. Om jag hade några frågor var han alltid tillgänglig att svara på. Detta var mitt första hemköp, jag visste inte mycket om låneprocessen, han gjorde det väldigt enkelt att förstå de saker jag hade frågor om. Jag gillade verkligen att arbeta med honom. ”
    Han är en låneansvarig som arbetar med en grupp investerare som är villiga att finansiera alla projekt eller låna dig alla belopp med mycket låga räntor. Kontakta Benjamin Briel Lee E-post: 247officedept@gmail.com Whats-appnummer: + 1-989 -394-3740.

    SvaraRadera