onsdag 17 februari 2010

Stolt och imponerad

Det spelar nog ingen roll hur många gånger jag besöker Kosta, jag blir lika betagen varje gång - av glaset, av hotellet, av hur nutid och dåtid går i vartannat, av hur hela samhället lyft sedan Torsten Jansson tog över glasbruken Orrefors Kosta Boda. Efter några tuffa år ser det ut att lätta och vi är många som gläds åt storordern till Amerikanska UD! Och efter gårdagens planeringsmöte känns det helt rätt att Sven Lindgren, Landshövding i Kalmar Län, och jag valt att lägga in ett besök i Kosta under Länsledningsseminariet vi står värd för i april. Med den fina uppbackningen från ledningen i Kosta är jag övertygad om att min önskan blir verklighet – önskan att alla som deltar i mötet ska längta tillbaka!

Klicka vidare till http://blog.kostaboda.com/ om du vill få en känsla av vad vi har i Kosta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar