söndag 3 juni 2012

På turné med sax i fickan ;)!

I lördags reste jag runt i länet och gjorde det jag sagt att jag inte vill bli ihågkommen för. Jag har ändrat mig och inviger gärna satsningar som bidrar till länets utveckling och länets attraktionskraft.


Marie Jadner öppnar grinden för den allra första Drömrundan.

Tre trädgårdsintresserade damer....


Man ur huse i Linneryd när nya butiken öppnade!

Imponerad är jag också av alla Linnerydsbor som kämpar för sin bygd. När andra lägger ner sina butiker bygger Linneryd en ny Lanthandel! När vi i fredags lyssnade på Palle Lundberg, stadsdirektör i Helsingborg och tidigare Lammhultsbo, poängterade han det viktiga samspelet – samspelet mellan ledare och medarbetare. Det tycker jag kan appliceras även på denna bygd. Samspelet mellan lanthandlaren Per-Olof Håkansson, Tingsryds Kommun och Sockenrådet har bidragit till det rekordsnabba bygget. Under invigningen gick man man ur huse för att delta i festligheterna och för att visa glädjen över att åter ha butik i bygden. Jag håller tummarna att alla som som kom i lördags fortsätter komma.

På förmiddagen hade jag den stora äran att inviga den allra första Drömrundan. Tänk att få kombinera arbetet med mitt brinnande trädgårdsintresse. Den morgonpigga kunde i den kalla vinden men varma solen lyssna till trädgårdsoraklet Gunnel Carlson. Kul att få träffa henne och dela erfarenheter – dvs jag frågade och hon svarade ;). I år har imponerande 30 besöksmål anslutit sig till Drömrundan. De öppnar den här helgen och på Nationaldagen upp sina trädgårdar och butiker för design- mat- och trädgårdsintresserade. Imponerad av Marie Jadner, som satsat, drömt och genomfört det många bara pratar om. En riktig förebild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar