tisdag 15 maj 2012

Digitala Länsstyrelsen-appar istället för broschyrer

Snart på agendan - appar för kultur och miljö!?
När jag skrivereller detta har jag (och många med mig) varit bortkopplad från Länsstyrelsens server i tre dagar, därmed har planerat jobb förskjutits och det där med "Stängt mellan hägg och syren" har fått modifieras något. Men visst har jag hunnit med lite av det som var tänkt - sommarblommor planterade och drivbänkarna fulla med små plantor.

Värdefull hjälp!
Pilkojan får vänta till Kristi Himmelsfärdhelgen, men innan dess blir det en tur till de sköna omgivningarna i Kronoberg. Vem vet kanske ett besök i Urshult för att återigen få uppleva ängsfruktodlingarna när de står i full blom eller till Bjurkärr där hela Länsstyrelsegänget under förra veckans medarbetardag vandrade runt med egna guider.

-Ja, vi har mycket att visa upp och kanske dags att förverkliga tankar och idéer på att vidareutveckla den app som medarbetarna på kulturmiljö tagit fram. Varför inte en app om alla våra fina naturreservat också!?

Innan det blir helg igen åker jag åter till Glasriket med regeringsuppdraget i fokus. Tidigt onsdag morgon styr jag kosan mot Åfors för att träffa Åforsgruppen. Därefter blir det Orrefors och Kosta. Jag ska lyssna och berätta om förstudiearbetet.

Kristi Himmelsfärd bär det åter av mot landet för umgänge med familj och vänner.

Önskar dig en fin vecka och skön Kristi Himmelsfärdshelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar