måndag 6 december 2010

Vecka 49 - Ledarskap, det statliga etoset och USA till Växjö

Årets "produktion" av julsenapen!
Smålandsgärdesgården vackert snödekorerad

Ett kärt återseende
Det är över en månad sedan jag sist tillbringade en helg hemma på gården. Ett kärt återseende och nästan trolskt vackert med all snö.

Ny arbetsvecka med erfarenhetsutbyte
Nu åter laddad för en intressant vecka där måndagen är vikt åt Swentecs slutbetänkande. Mellan 2002 och 2007 gästföreläste jag på Växjö Universitet om organisation och ledarskap ur ett litet företags perspektiv . Nu blir det repris på Linnéuniversitetet, har jag lovat ställa upp igen för att berätta om utvecklingsarbetet på Länsstyrelsen. Under eftermiddagen träffas juryn för årets Kronobergare och på kvällen deltar jag i festligheterna för Växjö Kommuns skolledare som avslutar sin ledarutbildning. Ledarskapet är viktigt och det är kul att följa utvecklingen så nära…

Fulltecknat schema för dagarna i Stockholm
Tidig onsdag morgon åker jag till Stockholm för att delta i Sveriges Kommuner och Landstings heldagskonferens om den framtida regionbildningen. På torsdag medverkar jag i statskontorets frukostseminarium som ska handla om det statliga Etoset – den statliga värdegrunden. Därefter möte med USA´s ambassadör för att diskutera upplägget när USA för en dag (3 februari) flyttar in på Stortorget i Växjö, på eftermiddagen är det dags för årets sista Landshövdingemöte på Rosenbad.

Fredagen blir en hemmadag med internt arbete och besök av Svenskt Näringsliv som vill veta mer om vårt projekt Förenkla för företagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar