måndag 16 januari 2012

Hur mycket tid lägger du egentligen på sociala medier!?

Sociala medier här för att stanna – och för att utvecklas!
Häromdagen fick jag frågan hur mycket tid jag lägger på sociala medier och vad det ger. Lite förvånad över frågan, men den gav anledning till reflektion.

Lika lite som de flesta av oss räknar ut hur mycket tid vi lägger på telefonsamtal, kundmöten och mailsvar lika lite räknar jag tiden jag lägger på att förmedla tankar och erfarenheter digitalt. Vid datorn sitter de flesta av oss stora delar av dagen och helt klart är att insatsen ger mer än tiden det tar att klicka vidare till de digitala arenorna.

En av våra strategier på Länsstyrelsen är att öka kontakten med de vi är till för och bli mer tillgängliga, då är de digitala medierna en del, de strategiska samtalen en annan.

2012 hoppas jag vi ska bli ännu bättre på kontakten utåt – både med fysisk och digital närvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar