Länsstyrelsernas gemensamma telefonistorganisation når toppresultat i kvalitetsmätningLänsstyrelsen i Kronobergs län - 2013-09-25 07:45 CESTLänsstyrelsernas gemensamma telefonistorganisation arbetar aktivt med att erbjuda dem som kontaktar Länsstyrelsen en föredömlig service. Som ett led i att utvecklas har man under hösten låtit ett externt undersökningsföretag genomföra en kvalitetsmätning för att kontrollera kvalitén på tillgänglighet och kundkommunikation. Goda mätresultat leder till en certifiering där guldnivå är den högsta rankingen och brons den lägsta. - Att vi har blivit guldcertifierade vad gäller tillgänglighet och kundkommunikation är en kvalitetsstämpel som vi är oerhört stolta över. Det visar att vårt medvetna arbete med kundfokus och föredömlig service ger resultat, säger Terese Lundgren, telefonistsamordnare. Mätningen har pågått under ett antal veckor och de värden man mätt är bland annat hur snabbt kunderna kommer fram i växeln, vilket bemötande de får och vilken service som erbjuds. Länsstyrelsernas gemensamma telefonistorganisation har fått ett kvalitetsindex på 93,8, att jämföra med 89,0 vilket är genomsnittet för statliga organisationer. Länsstyrelsernas gemensamma telefonistorganisation startade i april 2012 med säte på Länsstyrelsen i Kronobergs län. I dagsläget är nio länsstyrelser anslutna och ytterligare fem län kommer att ansluta under 2014. Beslutet att bilda en gemensam telefonistorganisation togs i syfte att uppnå ökad service, teknisk förnyelse, hantera en förestående generationsväxling, sänka kostnader samt öka samverkan. För ytterligare information: |
Följ min vardag som landshövding i Kronobergs län. I bloggen kan du läsa om en del av allt spännande jag och mina medarbetare gör för att skapa ett hållbart samhälle. Att vara landshövding är mycket mer än klippa band ......
onsdag 25 september 2013
Kundfokus o föredömlig service premieras med guldcertifikat!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar