söndag 3 juli 2011

Almedalsveckan är inledd. Spännande föredrag och spänstiga debater väntar.

Almedalsvecka med Innovation, Design, Ekomat och Regionförstoring som tema

Almedalsveckan innehåller mycket mer än så, men de seminarier och paneldebatter jag medverkar i har fokus på dessa viktiga tillväxtfrågor. För den samhällsintresserade är Almedalsveckan som ett läckert smörgåsbord. Proffsigt ledda korta seminarier med spänstiga debatter.

Invigning i Residensträdgården den 3 juli
Min vecka inleds redan på söndagen med invigning i Residensets trädgård och Polhemseminarie, min rubrik är ” Entreprenörskap i praktiken”.

Varje dag, hela veckan, startar med frukostmöte och innovationssamtal för oss i Nationalkommittén Polhem350. Platsen är Donnerksa huset vid Donners Plats. Frukostarna gästas av politiker som delar i samtalen.

Måndagen den 4 juli händer mycket
Jag medverkar i Polhemseminarie med föreläsningsrubrik ”Lek med allvar” strax därefter är det dags för Vinnovas och Entreprenörskaps forums seminarie ”Innovationskraft för framtidens innovatörer” och på eftermiddagen är det dags för projektet Innovation för Tillväxt att presentera arbetet med Innovationskraft Sverige – en agenda för den svenska innovationsstrategin.

Tisdagen den 5 juli är Teknikföretagens dag
med seminariet ”Näst bäst vinner aldrig”..

Onsdagen den 6 – kunskapslunch och storregioner
NEKunskapspriset.se bjuder till seminarie kring KunskapHälsaKultur i Residensets trädgård och senare på eftermiddagen deltar jag i SKL´s seminarie ”Ökad tillväxt med större regioner”

Torsdagen den 7 juli – Näringsliv och akademi – EKOmat – Design
Torsdagen inleder jag som alla andra dagar med innovationsfrukost och därefter snabb förflyttning till Svenskt Näringslivs seminarie ”Näringsliv och akademi”, därefter medverkar landshövding Cecilia Seidegård Schelin och jag på Briggen Tre Kronor och Unga EKO- kockars seminarie. Kvällen avslutas i Residensets trädgård och medverkan i Designseminariet Design, kultur- och näringslivsutveckling, som arrangeras av Möbelriket och Designregion Småland.

En intensiv vecka som jag hoppas kommer att ge både avtryck och nya intryck. Omvärldsbevakning att ta med hem. Följ bloggen om du är intresserad.

Efter Almedalen har jag en veckas semester, tillbaka i tjänst vecka 29 och 30 för att sedan återgå till semester vecka 31 och 32. Både blogg och veckobrev tar sommarledigt efter Almedalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar