söndag 21 mars 2010

En vecka med Smålandsfokus


Vecka 12 - Astrid Lindgren, ostkaka, invigning och Earth Hour med ”mörkläggning” av Residenset

Veckorna rusar fram och helgerna försvinner i en hast, nästan lika snabbt som snön. Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att snötäcket kunde minska med över 60 cm på en vecka. Men det är fakta och även om det fortfarande är vitt njuter jag av att återigen kunna skymta trädgårdens former. Med helgens skörd av blåbärsris och körsbärskvistar tar jag med en del av våren och Solliden in i Residenset ; )!

Kommande vecka blir minst sagt intensiv och omväxlande. På måndag deltar jag i mötet med biståndsminister Gunilla Carlsson som kommer till Växjö och på onsdag är det sydlänsmöte i Halland för länsledningarna. Samma kväll åker jag vidare till Astrid Lindgrens Näsför att ta emot ALMA-juryn som dagen efter tillkännager årets pristagare av världens största litteraturpris med barn som förtecken. Priset delas årligen ut som en hyllning till Astrid Lindgren.

Onsdagen går i ostkakans tecken då föreningen håller årsstämma på Residenset i Växjö. På torsdag ska årets UF-företagare koras och jag kommer att ägna dagen åt juryarbete, lika festligt blir det säkert dagen efter då Bryggerimuseét i Skruv ska invigas – där har vi på Länsstyrelsen haft ett finger med i spelet och jag har lovat klippa bandet.

Arbetsveckan fortsätter hela helgen med årsmöte för föreningen Norden på lördag, medverkan i Earth Hour på kvällen och framtidsdiskussioner på Asa Herrgård söndag förmiddag. Sedan är det dags för en ny vecka……igen!

Det detaljerade schemat hittar du på Länsstyrelsens hemsida i mitt veckobrev.

Att ibland ändra åsikt skiljer den vise från den envise!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar