tisdag 9 mars 2010

Framtidens konsumtion är grön

Som klimatidol ställs man inför ständigt nya utmaningar. Efter inspirationsseminarium på Biblioteket i går kväll, dit även allmänheten var inbjuden, fick vi vår nya utmaning. Handla grönt!

Under tiden 8 – 21 mars ska vi fundera över hur hållbart vi konsumerar och värdera allt vi handlar och ställa oss frågan hur nödvändiga de är egentligen. De efterföljande två veckorna har vi totalt köpstopp förutom mat, medicin eller annat absolut nödvändigt.

För min del började den här utmaningen inte särskilt bra, om det inte är så att tulpaner och pärlhyacinter hör till grön konsumtion ;). Jag längtar efter våren och har planerat att förgylla vårt hem i Residenset med lite vårblomster.

I morgon är det torgdag och jag har just bestämt mig för att det här faktiskt är nödvändig konsumtion. Men jag lovar leta efter närodlat!

För egen inspiration tycker jag du ska klicka in dig på http://www.vaxjo.se/ och vidare till klimatidolerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar