måndag 15 augusti 2011

Det är kul att vara tillbaka på jobbet!

Sensommar är också sommar!


Sommaren går mot sitt slut och vardagsrutiner tar åter plats. Jag hoppas att alla ni som haft semester har njutit och laddat batterierna och att ni som fortfarande är lediga tar vara på dagarna.

Min sommar har varit fantastisk, inte jättemycket ledig, men jag har tagit mig tid att vara en hel del på landet, skrivit rapporter, planerat hösten, jobbat i skog och trädgård och framförallt umgåtts med nära och kära.

Verksamheten på myndigheten står aldrig stilla och när jag blickar tillbaka tycker jag vi haft en god beredskap och ni som varit på plats har fyllt luckorna väl för de som varit lediga.

Jag har nog aldrig förr sett så mycket fram emot hösten som i år
Vi är engagerade i många externa och viktiga aktiviteter (SACC, Embrace, MAT2011 mm mm ), vi har en del nyrekryteringar som kommer att underlätta vårt utvecklingsarbete och vi har också en del nya uppdrag att ta oss an. – Förenkla för företagen och förhoppningsvis även telefoni för Länsstyrelserna. Lägg därtill en intensiv debatt kring regionfrågan, som på intet sätt är död, och som naturligtvis kommer att påverka oss och är vi själva aktiva är jag övertygad att vi kan vara med att påverka vår roll i framtidens storregion.

Veckan som kommer börjar med en rivstart
Måndagen är fylld av anställningsintervjuer och avslutas med diskussioner i Viltförvaltningsdelegationens beredningsgrupp om de nya älgskötselområdena. På tisdag har vi besök av infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd med stort möte i Älmhult och med avslutande middag på Residenset. På onsdag inleder jag dagen med frukostmöte med Växjö Kommun och fortsätter med inspirationsföreläsning för ungdomar av superentreprenören Pigge Werkelin. Ung Företagsamhet står för värdskapet. Därefter ett första möte med en handfull personer i det nationella uppdraget ”Förenkla för företagen”, sedan blir det fler anställningsintervjuer. Dagen avslutas med framtidsdiskussioner med Regionförbundets ledning kring det gemensamma projektet Tvärdrag. Torsdag kort frukostmöte och intern administration. På fredag har jag semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar