tisdag 10 april 2012

Vintrig påsk inte bara av ondo

Jag är nästan lite glad att Påsken blev en riktig vinterhelg. Istället för vårbruk har jag mestadels suttit uppkrupen i soffhörnet med datorn i knät. Inom loppet av några månader har jag blivit ombedd att bli medförfattare till två olika böcker – en debattantologi om forskning och innovation och en om familjeföretagande. Två intressanta ämnen och kul att få ge inspel i debatten om den svenska konkurrenskraften och om förutsättningarna för regioner utanför storstadsregionerna.

Men helgen har varit lång och innehållit mer än läs- och skrivarjobb. Lunch med fjällkänsla på det snötäckta soldäcket, utflykt till Ekerums Konsthall på Öland, men inte minst har vi njutit av det lilla nytillskottet i familjen. En liten gosse såg dagens ljus i tisdags och kom hem från BB 48 timmar senare. Härligt att få dela familjelyckan!

Nu tar en ny vecka vid och det som var tänkt att bli en extra semesterdag ägnar jag istället åt regeringsuppdraget att samordna och genomföra insatser för
Glasriket och glasindustrin framtid. Första rapporten ska levereras i augusti och veckan kommer att präglas av uppstartsarbetet. Det blir både telefonmöten, projektgenomgång med processledaren och regionförbundet. Arbetet med förstudien är i full gång och tisdagen ägnar jag bland annat åt att koppla ihop myndigheter och organisationer som enligt regeringen ska bistå oss i arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar