måndag 10 maj 2010

Vecka 19 i lite lugnare tempo




Efter några hektiska veckor känns det skönt och viktigt att växla ner tempot något. Tanken var att fredagen skulle inleda denna lite lugnare vecka men vårens kyla och hällregn satte käppar i hjulet. Den planerade vårbruksdagen i Råshult i fredags fick ställas in, det får kanske bli slåtter istället.

Regnet hindrade dock inte första brudparet ut i Drömmarnas Trädgård, som jag hade äran att viga i lördags. Inte heller hindrade det Janne och mig att medverka i invigning av Nybergs smedja i Virestad, även om det var kallt och blött.

På måndag är det inomhusaktiviteter och som vanligt en hel del interna möten. Under eftermiddagen är det erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling i hållbar utveckling tillsammans med länsstyrelsen i Skåne och Regionförbundet Södra Småland. Tisdag förmiddag styr jag kosan till Kosta för att lära mer om glasblåsning. Onsdag, torsdag och fredag är jag farmor och ska också ägna mig åt kulturvård på egen gård. På fredag är jag tillbaka i länet igen. I helgen är det Växjö och invigningen av Huseby sommarutställning som gäller.

Önskar dig en fin vecka trots väderprognosen!

Lyckan ligger inte i ägandet, utan i görandet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar