måndag 31 oktober 2011

Korta glimtar från förra veckan innan denna tar vid…..

Priviligierad
Jag känner mig otroligt priviligierad med ett arbete som innehåller så vitt skilda uppdrag – från myndighetsutövning, administration och operativ verksamhet till medverkan i olika former av utveckling - i organisationen, i länet och i förvaltningssverige. Förra veckan var hektisk och jag hann inte med att blogga som jag brukar, därför inleds veckan med några korta referat från veckan som gått.
Liten glimt av förra veckan
Förenkling och innovation
Med uppdraget att Förenkla för företagen hoppas jag vi kommer göra skillnad – på riktigt. Att vi jobbar rätt tycker jag vi fick bekräftelse på när vi i onsdags medverkade vd regeringens ”Förenkladag” – vi får bra feedback på att vi jobbar konkret, handfast och med de vi är till för i fokus.

Innovation, lek, design – med det temat träffades politiker, näringsliv, akademi och tjänstemän från näringsdepartementet vid ett strategiskt samtal för att diskutera hur det som händer runt om i Småland kan utvecklas och kanske bli ett framtida kluster för utveckling av nya tjänster och produkter inom barns lek, lärande och hälsa. Mer om detta lär ni få se framöver.

Akademisk högtid
Helgen inleddes med IVAS akademiska högtid på Konserthuset i Stockholm och en exposé över årets svenska forskningsinsatser. Den som är intresserad kan se det hela på IVAs hemsida där också Björn O Nilssons uppskattade tal kan laddas ner http://www.iva.se/. Därefter följde en oförglömlig middag på Stadshuset med många nya spännande kontakter som jag hoppas kunna knyta till Kronoberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar