tisdag 18 oktober 2011

Vecka 42 med kunskapsgala, landsbygdsutveckling, klimatavtal och litet draknäste

Vecka 42, 17 - 20 oktober 2011
För första gången på fyra år har jag glömt min dator på Residenset och får göra det bästa av situationen och se vad min iPad går för.

Sista doppet, sista smultronet?
Efter en lång vecka som började med överlämnande av Innovationsplan Sverige (se bloggpost från veckan) och avslutades med rundresa i Småland har jag njutit ledig dag med höststädning i trädgården. Sista smultronet är plockat och uppätet och kanske var det sista doppet för säsongen i kväll - 8 plus går an om man börjar med bastu...
Kunskapsgala och landsbygdsutveckling
Vecka 42 inleder jag med stor gala i samband med att Kunskapspriset delas ut på Stockholms Stadshus. Innan dess hinner jag med några småmöten i Stockholm. På tisdag kommer Jordbruksverkets generaldirektör tillsammans med flera medarbetare till Växjö. Vi inleder med möte kring förenkla för företag vid ett möte med regionens statliga chefer. Efter lunch fortsätter vi med diskussion kring EU-stöd, kontroller och djurskydd och på kvällen blir det samtal kring landsbygdsutveckling. Säkert kommer vargen Kynna att få en roll oavsett om vi vill eller ej.

Klimatavtal med annorlunda inramning och 3 x innovativa arbetssätt På onsdag ska de första klimatavtalen tecknas och det gör vi på ett alldeles speciellt sätt. Håll utkik! Innan vi träffar Arbetsförmedlingens nya chef för att prata om integration och hur vi kan underlätta för bl.a. analfabeter att komma i försörjning ska jag sitta i juryn för ett litet draknäste. UF- företag från Procivitas ska presentera sina affärsideer. Sen eftermiddag/kväll deltar jag i panelen när Qvinnor på G presenterar sin innovationsrapport.

Torsdagen blir något lugnare då jag ägnar jag åt internt arbete. på fredag har jag semester och har tänkt fortsätta vinterfixa trädgården i Solliden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar