söndag 6 december 2009

Adventstid med doft av hyacint

Det är nästan en hel månad sedan jag var ledig en hel helg och lika länge sedan jag var hemhemma på gården. Jag är glad att jag har förmågan att trivas i nuet och när jag är i Växjö tänker jag sällan på hur mycket jag saknar skogen. Vilken lyx att kunna välja och jag vill inte vara utan någon av mina båda världar.

När jag nu åter är på väg hem till Växjö är det med en skön känsla i kroppen. Stugan är pyntad, katterna klappade och frysen är fylld med pastej, revbenspjäll, köttbullar, brunkål, vörtbröd, och pepparkakor. Tänk så effektiv man blir när den lediga tiden är en bristvara.

Nästa helg blir också en skogshelg men innan dess händer en massa spännande saker. I morgon, tidigt, tidigt åker vi till Köpenhamn för att välkomna dotter Emma som varit på resande fot sedan februari. Därefter tar en inensiv arbetsvecka vid. Läs mer om den i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar