måndag 21 december 2009

Julvecka med tid för reflektion

Vecka 52, 21 – 23 december

Förra veckan avslutades med en härlig tillbakablick
I fredags, innan vi tog helg, ställde jordbruksminister Eskil Erlandsson till med stort kalas på Residenset. Med stort kafferep i det julpyntade och juldoftande Residenset tackade han alla som medverkade under ministermötet i september. Det blev en stämningsfull eftermiddag med tillbakablickar på det lyckade arrangemanget och med information om något av allt det positiva som kommit ut av ministermötet.

Hej mitt vinterland….
Sitter framför brasan, i min favoritfåtölj och skriver veckans brev och inser att det är det sista för året. Höstterminen lider mot sitt slut och de kommande veckorna ser för många av oss annorlunda ut mot de vi lägger bakom oss. Julstressen går över i julledighet med tid för återhämtning och reflektion. I år ser det lovande ut för alla som önskar en vit jul. Det är länge sedan det var så vackert – marken täckt av ren vit snö, björkar som gnistrar av rimfrost och iskristaller som täcker fönsterrutorna. Med lite fantasi hör jag både släde och bjällerklang. Ingen dålig början på julledigheten som snart tar vid.

De sista arbetsdagarna innan jul ägnar jag åt internt arbete och storstädning. Jag ska rensa både skrivbord, i pappershögarna och i inkorgen.

Jag önskar du får en riktigt bra vecka.

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Kristina

Vänlighet är ett språk som till och med den stumme kan tala och den döve kan höra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar