tisdag 8 december 2009

Kinesisk produktion flyttar till Växjö!

Idag har jag gjort det som många förknippar med Landshövdingerollen. Jag har hållit invigningstal och klippt blågula band! Och jag har gjort det med stolthet.

När jag tillträdde som Landshövding var jag ganska tydlig med att jag inte vill bli känd för att bara klippa band. Jag ville göra riktiga saker, inte nöta ut saxar.

Men jag har ändrat mig. Att delta och agera i en invigning betyder att någon eller några har vågat, varit envisa, riskbenägna, satsat och bjudit in till fest för att dela med sig av glädjen när något nytt ser dagens ljus.

Och visst var det med glädje vi lät oss guidas runt bland maskinerna på den nya plastfabriken i Växjö. Det är klart att 30 nya jobb skulle firas. En ny fabrik är på plats. Produktion har flyttats från Kina till Växjö. En fantastisk historia nästan för bra för att vara sann. Härligt att få vara med och kul att vår region har en attraktionskraft som lockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar