söndag 31 januari 2010

Kultur för hela slanten!

Kulturdygnen i Odense avslutades i fredags kväll med en magnifik Qeenkonsert med Odense symfoniorkester och en kör med 150 ungdomar – mäktigt!

Kulturtemat fortsatte när jag, lite försenad på grund av snökaoset i södra Sverige, kom till invigningen av Växjös Kulturnatt. Ett evenemang och en manifestation för kulturen som får andra städer att avundsjukt undra hur vi gör. För 20:e året bjöds Växjöborna på en fantastisk kväll och natt och jag tror många håller med mig om att det är både uppiggande och inspirerande att mitt i vintern, mitt i mörkret och mitt i natten ta del av allt som bjuds. Utbudet är enormt och det mesta är gratis!

Efter invigningen vid Vattentorget och en kylslagen promenad genom Växjö styrde vi kosan till Teatern. Där såg vi årets sista föreställning av Discofeber, en varm, härlig föreställning med mycket humor. Tack Maria o Nils!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar