tisdag 3 november 2009

Klimatidol med rätt att skriva autograf?

Ikväll var det kick-off för projektet Växjös Klimatidoler och jag är en av nio utvalda. Vi ska under våren 2010 ställas inför fem utmaningar som berör hållbara transporter, klimatsmart mat, hållbar konsumtion och energi i hemmet. Vår allra första utmaning kanske blir den tuffaste – att under en månad samla kvitton på allt vi handlar och redovisa bensin/dieselförbrukning och allt detta utan att tänka klimatsmart, dvs inte gå händelserna i förväg. Syftet är förstås att se hur man med personliga mål, coachning inspiration av experter och erfarenhetsutbyte med de andra klimatidolerna kan sänka våra utsläpp av växthusgaser.

Hur jag ska klara av att sänka energiförbrukningen i hemmet, Residenset, blir också en spännande utmaning. Jag tror jag får ta en diskussion med maken Janne och involvera honom och elförbrukningen i Solliden i mitt engagemang att bli mer klimatsmart. Kanske ska vi tävla i de övriga utmaningarna ;)! Följ bloggen så får du veta hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar