onsdag 18 november 2009

Liten insats, stor skillnad!

Även i kväll fylldes Residenset av hjältar – den här gången av anhörigvårdare.

För fem år sedan bjöd min företrädare Lars-Åke Lagrell ett femtiotal anhörigvårdare till den första ”Nobelfesten”, ett fint initiativ som jag valt att föra vidare.

”Nobelfesten”, där symboliska medaljer delas ut till alla anhörigvårdare har en speciell plats i mitt hjärta. För att det var min allra första middag som Landshövding och för glädjen att få lyfta fram alla dessa människor som varje dag utför hjältedåd. Deras jobb sker i det tysta, de avlastar, står tillbaka och skapar livskvalité för en nära anhörig. Det tycker jag är värt att göra synligt.
En kväll på Residenset gör skillnad, här kan man dela erfarenheter med andra, njuta den goda maten och av vårt fantastiska varma och ombonade Residens.

Arrangemanget gör vi i samarbete med Anhörigföreningen i Växjö med omnejd och Röda Korset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar