måndag 30 november 2009

Vecka 49, 30 november – 4 december

Glaskonst, djurskydd och levande adventskalender

Det lackar mot jul och första decemberveckan blir lika variationsrik som vanligt. På måndag är schemat späckat med olika möten, de flesta interna men redan på förmiddagen samlas Insynsrådet för årets sista sammanträde. De viktigaste punkterna där handlar om infrastruktur, våld mot kvinnor ur ett historiskt perspektiv och djurskyddsverksamhetens status. Som vanligt får ledamöterna möjlighet att ”ställa oss mot väggen” och diskutera frågor som ligger rådet varmt om hjärtat.

Dagen efter blir en blandning av svensk glaskonst och svensk miljöteknik – två viktiga områden för regionens tillväxt. Residenset är en aktad mötesplats, men också en bra marknadsplats för länets skatter. Glaset har en framträdande roll och att visa upp våra rikedomar i den vackra miljön hoppas jag ska bidra till att fler blir lika hänförda som jag. Vid mötet med Orrefors Kosta Boda ska vi diskutera hur vi gemensamt kan lyfta glaset ännu mer.

Efter ytterligare en dag på Näringsdepartementet, med statssekreterare Ola Alterå och samtal om framtiden för svensk miljöteknik, ska jag ut i fält. På onsdag slår jag följe med en av våra djurskyddshandläggare. Djurskyddet tog vi över från kommunerna för ett knappt år sedan och med fältbesöket hoppas jag bättre kunna stötta mina medarbetare i vardagsarbetet.
Mer om veckans aktiviteter hittar du här;

Måndagen den 30 november 2009
Ledningsmöte
Insynsråd med Djurskydd och Jämställdhet på agendan
Avtackning pensionärer
Tisdagen den 1 december 2009
Möte med marknadsavdelningen för Orrefors Kosta Boda AB
Genomgång med Ola Alterå – Swentecs rapport och handlingsplan för 2010
Onsdagen den 2 december 2009
Deltar i djurskyddshandläggarnas fältarbete
”Bygg din framtid” – deltar i planeringen inför inspirationskväll för ungdomar
Öppnar andra luckan i den levande adventskalendern på Storgatan i Växjö
Torsdagen den 3 december 2009
Planering av program och innehåll vid Jämställdhetsrådet den 8/12
Kommundialog med Växjö kommun
Fredagen den 4 december 2009
Möte med ledamöter i KALN

Efter fyra Växjöhelger väntar ett par härliga dagar på gården!

Jag hoppas du får en fin arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar